Nu är vi ett OneCo i Sverige!

Idag, den 1 mars 2021, fusionerar vi de fem legala OneCo-enheterna i Sverige. Den svenska verksamheten finns framöver organiserad inom OneCo Networks AB. Det betyder att de övriga fyra bolagen upphör; OneCo Sverige AB, OneCo Kraftteknik AB, OneCo Infra AB, samt OneCo Energimätning AB.

Vi har under hösten och vintern arbetat med integration av de olika organisationsdelarna och har nu tillgång till stöd från en gemensam plattform för Ekonomi, IT, HR, Kvalitet, Arbetsmiljö, Miljö, Elsäkerhet, samt Säkerhetsskydd.

Vår kundverksamhet är oförändrad. Vi fortsätter att bygga och underhålla teknisk infrastruktur inom energiöverföring och kommunikation.

• Ställverk och stationer för elnät upp till 420 kV
  • Mätartjänster, ackrediterad kontroll av mätsystem, nätanslutning & laddinfrastruktur
  • Fasta som trådlösa nätverk med tillhörande nätverksutrustning. Installation och underhåll av IT-produkter
  • Mobilnät, transmissionsnät och noder, mobila inomhusnät, fibernät

Vi ansluter framtiden!

Du hittar vår svenska verksamhet på www.oneco.se och vår norska verksamhet på www.oneco.no.
    För mer information vänligen kontakta Patrik Johansson, VD, på patrik.johansson@oneco.se eller på 070-3002338.

• fusion
    • oneco
    • oneco networks ab

Om OneCo Networks AB
    OneCo Networks AB ägs av norska OneCo-koncernen som har cirka 2 200 anställda och en årlig omsättning på cirka 3,5 miljarder NOK. Koncernen levererar tjänster relaterade till el, telekom, elkraft, energi, automatisering och IT. Energibolag, telekomoperatörer och offentliga och privata bolag är de största kundgrupperna.

Mer information om OneCo Networks AB: www.oneco.se

Patrik Johansson