Relacom kompletterar fastighetsnätet hos Bilprovningen

Relacom har tecknat avtal med Bilprovningen om att komplettera och utveckla fastighetsnätet för Bilprovningens ca 180 stationer.

Bilprovningen ska, med anledning av nya EU-direktiv, med början i mars 2009 utföra kontroller av EOBD-system på samtliga personbilar. Dessutom kommer Bilprovningen att erbjuda kunderna fordonsspecifik diagnos så kallad e-Diagnos. Med anledning av detta har ny utrustning införskaffats till stationerna. För denna utrustning behövs även komplettering och utveckling av fastighetsnätet vilket Relacom fått förtroendet att leverera.
- Valet föll på Relacom då de var den anbudsgivare som bäst svarade mot ställda krav vid den upphandling som just avslutats. Relacom har stor erfarenhet av liknande uppdrag, erbjöd bra garantillvillkor, fick mycket fina vitsord av sina referenter allt i kombination med ett konkurrenskraftigt pris säger Robert Åhlström, chef för IT Drift.

- Vi är glada och stolta över avtalet med Bilprovningen. Då vi kan erbjuda samma koncept i hela landet kan kunder som Bilprovningen dra nytta av kostnads- och tidsbesparingar och genomföra en omfattande uppgradering med endast en partner på kort tid, menar Camilla Sundström, Sverigechef Relacom.

Arbetet kommer att utföras fram till februari 2009.

KONTAKTUPPGIFTER Relacom
Lotta Lindgren, Informationschef, +46 709 65 12 04, lotta.lindgren@relacom.com