Sofistikerad och lekfull inredning av Hanna Tunemar för Online Voices

Inredningen i Online Voices nya lokaler i Stockholm gjordes av inredaren och formgivaren Hanna Tunemar. Ett lekfullt men stilrent inredningskoncept där själva inspirationen hämtats från studiokulturen och studiotekniken. Hanna har använt sig av bland annat ljuddämpande material, hålad plåt, nät och studerat både tekniken och ljudet som inspiration i formgivningen och inredningen. Detta har lyfts fram på ett subtilt och nytänkande sätt genom färger, former och material som återfinns i hela lokalen. På väggen i receptionen har Hanna själv byggt en installation av infärgat ljuddämpande material, inspirerat av inspelningsstudios med former som påminner om mixerbord. Liknande detaljer återkommer och vissa andra föremål är också designade av Hanna själv som tex en lampa som har formen av en ljudvåg.

Online Voices är Sveriges största ljudproduktionsbolag och röstagentur och har ett av världens största röstarkiv. Nu finns tre nya fina studios på Kungsbroplan i Stockholm med gott om plats för kunder och med surroundmix. Online Voices erbjuder röstinspelningar och ljudläggning för TV-reklam, webbfilmer, telefonsystem, radio, e-learning, live-galor, appar, dokumentärer, audioguider, spel mm.

• Bio, film, foto

• studio