Gå direkt till innehåll

Onslip ökar lönsamhet trots motvind i marknaden

Onslip redovisar en vinst före skatt på 0,8 MSEK (-0,6 MSEK 2022) för kvartal 3 2023. Bolaget visar också ett positivt kassaflöde för samma period. Onslip fortsätter därmed att gå mot strömmen i branschen.

Tack vare en modern och beprövad molnbaserad plattform med en öppen Appstore för restauranger fortsätter bolaget att öka återkommande intäkter inom kassa- och affärssystem för restauranger. Detta trots att marknaden som helhet för tillfället dämpas av underliggande kostnadstryck och vikande efterfrågan.

“Nyckeln till Onslips starka resultat ligger i vår förmåga att möta kundernas behov idag och i framtiden. Vår öppna plattform erbjuder en unik framtidssäkerhet och frihet jämfört med alternativen på marknaden. I takt med ökad lönsamhet kommer vi kunna fortsätta att öka vår investeringstakt i plattformen.”, säger Daniel Rasmussen, VD.