Julia Engström för OnTee

Golfstjärnan Julia Engström blir ambassadör för Ontee

OnTee, Europa snabbast växande bokningstjänst för golf, inleder samarbete med en av världens mest lovande golfare, Julia Engström.

OnTee är en online bokningstjänst för starttider på golfbanor i Europa. Med sina drygt 1000 bokningsbara golfbanor har OnTee blivit Europas ledande bokningstjänst. Nu inleder man ett samarbete med golfens stora stjärnskott, Julia Engström, som är en av de mest formstarka spelarna på Ladies European Tour.

- Golfbranschen ligger efter i digitaliseringen och på OnTee såg vi en enorm förbättringspotential i att erbjuda onlinebokning av starttider såväl hemma som på semestern. Vi brinner för att golfen ska fortsätta att attrahera nya spelare och då måste branschen också utmanas av såväl nya golfgenerationer som av företag som erbjuder smarta tjänster för att förenkla och förbättra golfen. Julia Engström är en otroligt imponerande spelare och hon representerar framtidens golf på ett exemplariskt sätt som går hand i hand med OnTee visioner, berättar Fredrik van Speijk, Grundare & VD på OnTee.

Redan som 15-åring blev Julia Engström den yngsta som någonsin vunnit en prestigefylld amatörgolftävling i Storbritannien. 2018 utsågs Julia till Rookie of the year på Ladies European Tour efter en topp-5 placering och två segrar på Viaplay Ladies Finnish Open och Santander Golf Tour Letas El Prat på LET Acess Tour. 2019 spelade Julia till sig fyra topp-10 placeringar på Ladies European Tour som från och med i år är en del utav den största touren i världen - LPGA.

- Jag reser otroligt mycket och spelar golf över hela världen. Det finns inget bättre än att spela nya banor och återvända till gamla favoriter. Jag har använt OnTee i snart ett år för att boka starttider just för att det är så smidigt att göra det i appen istället för att hålla på att maila och ringa och inte veta när man får svar - och om de tider man vill boka ens är tillgängliga. Golfen utvecklas snabbt nu och jag är stolt över att få driva på den utvecklingen tillsammans med OnTee, säger Julia Engström.

Fakta Julia Engström

Namn: Julia Engström

Ålder: 18 år

Representerar: Ringenäs Golfklubb

Meriter:

• 8 segrar på 96 tävlingar
  • Totalt 5 stycken topp-10-placeringar på damernas Europa Tour
  • Rookie of the year 2019 på damernas Europa Tour.
  • Rankad nummer 2 på Driving Distance på Damernas Europa Tour med 275 yards i snitt.
  • Världens yngsta vinnare av British Ladies Amateur Golf Championship som 15-åring
  • Spelade sin första Europa Tour tävling som 13-åring.
  • Julia har spelat Junior Solheim cup och Junior Ryder Cup och även vunnit EM-Lag som amatör