Halmstad Fyllinge 20:433

OOF Group säljer logistikfastighet till Pictet

OOF Group har avyttrat fastigheten Fyllinge 20:433 i Halmstad. Fastigheten med en uthyrningsbar yta om 18 300 m² är anpassad för lager/logistik och är fullt uthyrd till Eleiko Group. Återstående hyrestid är ca 9 år. Köpare är Pictet Alternative Advisors. Fastigheten, som uppfördes 2022, har ägts i ett hälftenägt samriskbolag tillsammans med hyresgästen.

OOF Group har avyttrat en miljöcertifierad logistikterminal i Halmstad. Fastigheten, Fyllinge 20:433, uppfördes 2022 av ett samriskbolag som ägts i lika delar av OOF Group och Eleiko Group, en världsledande aktör inom styrkeutrustning. Köpare är schweiziska Pictet Alternative Advisors som förvärvar fastigheten för sin Core+ strategi.

– Samarbetet med Eleiko har fungerat väldigt bra och trots att varken Eleiko eller vi haft planer på att sälja fastigheten i närtid är parterna nöjda över att ha funnit en ny bra ägare till terminalen. Nu räknar vi med att återinvestera det frigjorda kapitalet i nya investeringar till en högre riskjusterad avkastning och fortsätta utveckla OOF Group, säger Robert Eek, VD OOF Group.

DLA Piper och New Property har varit säljarnas rådgivare i transaktionen.