Molnet-tjänsten Pärmen del av upphandlingsverktyget TendSign

TendSign integreras nu med Pärmen för smartare dokumenthantering. Upphandling av bygg- och anläggning har aldrig varit enklare att skapa, administrera och förmedla.

Pärmen är en tjänst för bygg- och fastighetsbranschens dokumenthantering och helt webbaserad; den ligger i "Molnet". Det betyder bland annat att användaren kan jobba utan att ha systemet installerat på sin dator, precis som fallet är med TendSign.

Pärmen Förfrågan blir nu en del i TendSign för hantering av upphandlingar med stora förfrågningsunderlag, t ex byggprojekt eller entreprenader med stora filer och ritningar i olika format. Tjänsten liknar en hederlig gammal pärm med förfrågningsunderlag på papper, men är en elektronisk motsvarighet med datorns fördelar.

Med Pärmen Förfrågan i TendSign kan man nu...

- Bjuda in upphandlarkollegor att göra sina upphandlingar direkt i TendSign.
- Bjuda in vem som helst och placera Pämen i dennes "bokhylla" för informationsutbyte
- Spara tid och pengar vid hantering och distribution av ritningar och stora filer.
- Få alla upphandlingar kvalitetssäkrade och dokumenterade i ett och samma system.

Enkelt lägga in dokument

Handlingarna som ska ingå i förfrågningsunderlaget hämtas från dator, cd-skiva, internt nätverk eller liknande. Inbjudna deltagare i Pärmen tillför enkelt ritningar, beskrivningar och AF-del, etc.

Enkelt för anbudsgivare

Via en inbyggd viewer i Pärmen/TendSign kan anbudsgivare på valfri dator se och skriva ut alla typer av filformat. Förfrågningsunderlaget är möjligt att laddas ned och funktioner finns för att mäta och zooma i ritningar. Pärmen är också integrerad med de största printbyråerna, vilket innebär att anbudsgivaren online kan beställa en pappersversion.

Enkelt komplettera

Det går alltid att komplettera en upphandling i Pärmen Förfrågan. Det kan t ex vara nya versioner av byggprojektets ritningar eller PM. Den uppdaterade informationen skickas automatiskt till dem som tidigare tagit del av förfrågningsunderlaget. Kompletteringarna får också unika länkar, för att enkelt visa vad som är nytt.

Läs mer om Pärmen Förfrågan

För info kontakta:
Johan Eriksson
Visma Opic
E-post:  johan.eriksson@opic.com

• pärmen förfrågan
  • upphandling dokumenthantering
  • molnet
  • molnet-tjänster
  • pärmen byggprojekt

Om företaget
Opic ingår i Visma och är sedan 1999 expert på upphandling och affärsrelationer mellan offentliga köpare och deras leverantörer. Opic bevakar och informerar om aktuella upphandlingar och arkiverar avslutade affärer.
Opic utbildar både nybörjare och proffs i upphandling och utvecklar företagens anbuds- och upphandlingsprocesser.
I Opics verktyg TendSign skapar upphandlaren förfrågningsunderlag, annonserar, tar in elektroniska anbud, utvärderar och följer upp affären.

Bevaka upphandlingar - prova gratis 14 dagar, klicka här!