Klara Zimmergren blir konferencier för O-zone

Stort intresse för Opportunity Day.

Med knappt två veckor kvar har 25 Göteborgsföretag anmält sig att delta i speedmatchning och rekrytera på plats, bland de över 280 jobbsökare har anmält intresse att medverka. 10 aktörer som jobbar med att öka förutsättningarna för integration genom jobb ställer ut på Opportunity Days mässa där jobbsökande, företag och civilsamhälle kan träffa mentorskapsnätverk, språkträning, jobbmatchning, stöd för entreprenörer, med mera. Bland utställarna finns: Uppsök, Kompetenscentrum, Mitt Liv, Göteborgs stads flyktingguide, IM, Welcome 2 Work, Arbetsförmedlingen, One Stop Future Shop, BRG mfl.

För företag som vill veta mer om att rekrytera i nya nätverk och med mångfald har vi ett helt seminarieprogram i O-zone fullspäckat med talare ger tips och inspiration. Medverkar gör Johan Trouvé, VD Västsvenska handelskammaren, Amr Bitar, mediaentreprenör, Carina Hanson, VD Estrella, Jesper Strömbäck, författare av boken ”Utan invandringen stannar Sverige”, Dahir Khalid, entreprenör, för att nämna några.

Klara Zimmergren blir konferencier för O-zone

Komikern och programledaren Klara Zimmergren kommer att leda O-zone som konferencier. Hon har tidigare medverkat på Faktumgalan och har ett varm engagemang för rättvisa.

”Det här är typ det enda vi ska ägna oss åt just nu, i dessa rädda tider. Att behålla nyfikenheten och mota bort rädslan. Jag är så trött på ord som flykting och invandrare, det här är människor som vi, med erfarenhet och kompetens och humor, som ofta har jobbat i flera år", säger Klara Zimmergen efter att ha tackat ja till att leda O-zone under Opportunity Day.

• klara zimmergren