Optimizer Invest investerar i Playtomic för att förändra hur vi gör sportsbokningar

Playtomic är Spaniens största sportekosystem mer fler än 50,000 aktiva användare inklusive sportklubbar och spelare. Appen, som finns för nedladdning hos Google Play och AppStore, ger sina kunder möjligheten att reservera 2,500 tennis- och paddel- banor hos 600 sportklubbar. Visionen för Playtomic är att göra sportutövande enklare och mer socialt: genom appen kan spelare reservera banor, hitta andra spelare på samma nivå som dem själva samt delta i ett socialt ”community” dedikerat till lärande.

Playtomics teknologi tillåter sportklubbar att optimisera sina faciliteter och ta dem in i den digitala åldern. Sedan deras lansering 2017 har Playtomic haft support från Spanska och internationella investerare för att positionera dem som en av Europas ledande aktörer inom digitaliseringen av sport.

Optimizer Invest tog en betydande del av kapitalresningen, i sällskap av tidigare investerare inklusive GP Bullhound, Felix Ruiz, Magnus Gottas, för att finansiera och stötta Playtomics expansion till nya geografier och sporter.

Petter Moldenius, VD Optimizer Invest, kommenterar:

”Som erfarna investerare inom lead generation och marknadsplatser online, har vi på nära håll sett flera industrier ställda på ändan av nya plattformar som har innoverat kundresan genom att skänka transparens i marknaden. Vi tror att Playtomic är näst i led av dessa revolutionerande plattformar som ger båda sidorna av transaktionen en lång rad av fördelar samtidigt som de rider på vågen av en mer hälsomedveten värld.”

Pedro Clavería, VD Playtomic, kommenterar:

”Vi är den största plattformen för sportutövare i Spanien idag. Med Optimizer Invests stora nätverk och skicklighet att skala upp techföretag online vill vi bli störst i Europa 2020”

För mer infromation, vänligen kontakta:

Petter Moldenius, VD Optimizer Invest Ltd

Email: petter@optimizerinvest.com

Mobil: +356 99352694

CATENA MEDIA,CONSECTOR, EASY PAYMENT GATEWAY,GAMING INNOVATION GROUP, INVESTOO GROUPMEGALOTTOMYTASTE GROUPPENSIONERA.SEPLAYTOMICREADLY, REVE, SEQURASKILLING