Optimizer Invests nya startup – ska bli störst på onlinelotto

Med Megalotto.com ska Optimizer Invest skapa världens största varumärke inom onlinelottospel.

Optimizer Invest har säkrat toppdomänen Megalotto.com. Sajten kommer erbjuda konsumenter att spela på över 30 lotterier, inkluderat de absolut största i världen, oavsett var de befinner sig geografiskt.

Målsättningen är att bygga världens största varumärke inom onlinelottospel. Optimizer Invest håller för närvarande på att bilda en ny organisation som ska driva upp bolaget till att bli en ny koncern, med bas på Malta.

Petter Moldenius, VD på Optimizer Invest, kommenterar:

”Vi har en bakgrund inom främst spel och lead generation. Lottoverksamhet är egentligen den enda vertikalen inom fältet som vi inte gett oss in i tidigare. Nu var det dags. Vi kommer att skapa en interaktiv användarupplevelse av världsklass för konsumenter online. Vi når en helt ny målgrupp och kan kapitalisera på att göra allt digitalt och automatiserat. MegaLotto blir ett varumärke som kommer att ge eko inom spelvärlden.”

MegaLotto kommer att byggas på Gaming Innovation Groups (GiGs) plattform, ett samarbete som föll sig naturligt. Båda bolagen drivs av att skapa en användarupplevelse som är underhållande, innovativ och samtidigt ansvarsfull.

”Optimizer Invest har två ben. Vi investerar dels i techdrivna bolag som vi tror på. Den andra delen går ut på att skapa verksamheter utifrån våra egna affärsidéer. MegaLotto är ett exempel på det senare. Vi ser stora möjligheter med att återigen driva upp ett bolag under eget paraply, likt vi gjort tidigare med exempelvis Betit Group”, avslutar Moldenius.

Lanseringen av MegaLotto sker under 2019.

Petter Moldenius, VD Optimizer Invest Ltd

E-mail: petter@optimizerinvest.com

Telefon: +356 99352694

• mikael riese harstad