Optimizers bolag Investoo Group förvärvar 100ForexBrokers.com

Investoo Group har förvärvat 100ForexBrokers.com, en av marknadens ledande jämförelsesajter för valutamäklare. Det är koncernens största förvärv hittills.

I slutet av 2016 klev Optimizer Invest in och blev en av huvudägarna i Investoo Group, en ledande koncern inom lead generation för tjänster inom valuta- och optionshandel med bas i London och på Malta. Bolagets målsättning är att bli den största aktören inom sin bransch.

Nu tillkännages Investoo Groups största förvärv hittills i och med köpet av 100ForexBrokers.com. Det är en av marknadens ledande jämförelsesajterför valutamäklare med 60,000 unika besökare per månad och 100-tals användarrecensioner.

Henrik Persson Ekdahl, partner Optimizer Invest, kommenterar:

”När Optimizer Invest köpte en betydande andel i Investoo Group förra året var avsikten att aktivt stödja bolagets aggressiva tillväxtplan. Förvärvet av 100ForexBrokers.com markerar ett stort och viktigt steg mot att bli den största affiliateaktören inom valutahandel, CFD och optionshandel. Jag är stolt över teamet som fick affären i hamn.”

Adam Grunwerg, VD för Investoo Group, kommenterar:

”Det här förvärvet ger ett stort lyft till vårt företags intäkter och användarbas. 100ForexBrokers.com är redan en av världens största inom sitt fält. Vi kommer nu att sätta igång arbetet med att förbättra sajtens kommersiella produkter ytterligare. Förvärvet kompletterar även vår befintliga räckvidd inom valutahandelsbranschen med våra undersidor Investoo.com och SnipetheTrade.com.”

Samtidigt tillkännages att Investoo Group har förvärvat YouTube-kanalen TradingAxis.com i början av mars, vilken är en ledande utbildningskanal för handel inom valuta och binära optioner.

Adam Grunewerg fortsätter att betona hur förvärv är en central del av koncernens tillväxtstrategi:

”Vi arbetar aktivt med att söka samarbeten med aktörer i branschen som kan höja värdet på vår portfölj av webbplatser. Vi kommer att kunna växa snabbare genom att erbjuda våra kunder ett heltäckande utbildningspaket online.”

Carla Maree Vella, CEO, Optimizer Invest

Om Investoo Group

Investoo Group är ett riskkapitalbolag som har som målsättning att bli en av de största aktörerna inom lead generation för valuta- och optionshandel. Företaget är baserat i London och på Malta och har på några månaders tid vuxit från tre till femton anställda. Koncernen backas av Kinetic Investment och Optimizer Invest. investoogroup.com

• företagande