Optimizers Investoo Group förvärvar ledande finansnyhetsportalen Invezz.com

Investoo Group, en ledande koncern inom lead generation för tjänster inom valuta- och optionshandel, gör sitt andra förvärv på en vecka genom uppköpet av Invezz.com. Affären kommer att utvidga koncernens räckvidd inom branschen för finansiell handel. Det skapar även möjligheter för ytterligare förvärv i Norden.

Invezz grundades 2012 och är en ledande finansiell nyhetssajt och marknadsplats för användarrecensioner gällande CFDs och valuta- och aktiehandel bland annat. Webbplatsen har mer än 200 000 unika besökare per månad.

Nyheten kommer bara en vecka efter Investoo Groups köp av 100ForexBrokers.com.

Carla Maree Vella, VD för Optimizer Invest, kommenterar: "Förvärven visar att vi verkligen driver på med full kraft för att Investoo Group ska växa. Att addera en sajt med kvalitetsinnehåll till koncernens erbjudande är i linje med vad vi har uttalat att vi vill skapa - den största aktören inom lead generation inom finansbranschen. För att göra det har vi en tydligt definierad förvärvsstrategi. Nästa steg är att växa i Norden."

Adam Grunwerg, VD för Investoo Group, tillägger: "Vi är mycket nöjda med det strategiska förvärvet av Invezz.com. Webbplatsen passar perfekt in i vår förvärvsstrategi där vi vill rikta in oss på webbplatser med hög tillväxt, höga besökartal och starka vinstmarginaler. Det gör det möjligt för oss att konkurrera med de stora aktörerna inom finansbranschen, samtidigt som vi diversifierar vårt produktutbud till aktier, ISAs och andra former av investeringstjänster. Det utökar också vår räckvidd inom valutabranschen tillsammans med våra befintliga produkter SnipetheTrade.com och utbildnignsplattformen Investoo.com. "

Investoo Groups mål är att bli en av de största affiliateaktörerna i världen för finansiella tjänster genom produktutveckling, marknadsföring och förvärv.

För mer information, vänligen kontakta:

Carla Maree Vella, CEO, Optimizer Invest

investments@optimizerinvest.com

Om Investoo Group

Investoo Group är ett riskkapitalbolag som har som målsättning att bli en av de största aktörerna inom lead generation för valuta- och optionshandel. Företaget är baserat i London och på Malta och har på några månaders tid vuxit från tre till femton anställda. Koncernen backas av Kinetic Investment och Optimizer Invest. investoogroup.com

• Henrik Persson
  • andre lavold
  • mikael harstad
  • carla maree vella
  • entreprenörskap
  • företagande affärsutveckling
  • investering