Nyhet -

OPTIWARE valt av spanska Global Power Generation (GPG) för leverans av API PRO EAM till tre kraftverk i Uganda och Israel

Avtalet omfattar OPTIWARE EAM system för, 41 MWs vattenkraft-projektet Achwa 2 i norra Uganda och de två , 72 MWs ”combined cykel”, projekten Alon Tavor och Ramat Gavriel i Israel. OPTIWARE kommer att leverera API PRO som en SaaS-lösning inklusive ”Multiple Plant”, stöd för mobila arbetsprocesser och ”Permit to Work.

Global Power Generation (GPG), som är en del av Naturgy Group, utvecklar och driver kraft-anläggningar på en global marknad. Verksamheten drivs med hjälp av teknik som enligt deras erfarenhet garanterar framgång. GPG erbjuder sina kunder teknik, drift och underhållstjänster. GPG har utvecklat mer än 1000 projekt, i nästan 50 länder, baserat på vatten- och vindkraft samt på fossila bränsletekniker.

Med OPTIWAREs EAM- lösning och tjänster kommer GPG att få ett komplett verktyg för att driva en effektiv underhållsprocess och få full kontroll över förrådshanteringen i de tre anläggningarna.

” Det här är vår första order från GPG / Naturgy och vi är väldigt glada att bli valda som leverantör för dessa stora projekt av en välkänd global aktör, ” säger Michael Ries CEO, OPTIWARE och fortsätter,

” Vi har ett stort antal kraftverk i vår globala kundbas och en mycket stark lösning i API PRO. Jag är övertygad om att vi kommer att hjälpa GPG att leverera utmärkt stöd till sina kunder i dessa 3 projekt och i många fler i framtiden! ”

Michael Ries
CEO, OPTIWARE