Underhållssystemet API PRO har hjälpt Stella Polaris att minska sina underhållskostnader och öka produktionen

Stella Polaris AS startade 1968 och är en stor tillverkare av kokta varmvattensräkor, och levererar till de flesta stora aktörer inom detaljhandeln och restaurangbranschen i Storbritannien och de nordiska länderna.

Stella Polaris följer strikta krav på produkt -och livsmedelssäkerhet , och produktionen sker i de nya produktionsanläggningarna av hög standard som ligger norr om Finnsnes i Troms kommun.

Björn Arve Nordli som är teknisk chef på Stella Polaris berättar.

”Sen vi implementerade API PRO har vi arbetat mer mot förebyggande underhåll och mot kända problemområden i produktionen. På detta sätt har vi lyckats få en stabil produktion och reducerat våra underhållskostnader. Vi har färre driftstopp och bättre kontroll och kontinuitet i vår underhållsverksamhet. Detta är mycket tack vare underhållssystemet API PRO som är översiktligt och användarvänligt.

Vi har kommit en bra bit på väg och genom att vi nu börjar arbeta med API PROs nya app ser vi att användandet av systemet kommer att underlättas ytterligare och därför stimulera till ännu högre grad av användande”.

• Datorer, datateknik, programvaror

• api maintenance systems
  • appar
  • underhåll 2014
  • underhållsmässan 2014
  • api pro 8

Med sitt ursprung från SKF har API Maintenance Systems nästan 30 års erfarenhet av skandinavisk industri och är den ledande europeiska leverantören av underhållssystem.

För ytterligare information eller tillgång till material, kontakta Patrik Haldén eller Camilla Widebert.