Nya uppdateringar i Opus Bilprovning-appen!

Nya uppdateringar i Opus Bilprovning-appen!

Vi jobbar kontinuerligt på att förbättra vår app Opus Bilprovning så att den blir till ett ännu bättre verktyg för er fordonsägare där ute.

En viktig uppdatering i den senaste versionen är att det nu är möjligt att komma direkt till vårt nya bokningssystem. Det gör att det går snabbt och smidigt att boka en besiktningstid direkt från appen. Bokningen hittar du i appens huvudmeny under titeln "Boka tid" där du helt enkelt fyller i fordonets registreringsnummer, väljer station och tid, bekräftar och betalar. Så enkelt har du din besiktningstid bokad och sen är det bara att åka direkt till stationen. Precis som tidigare innehåller appen också en funktion för att få påminnelser för när det är dags att boka en besiktningstid för dina olika fordon. Du lägger till registreringsnumren i appen så får du en påminnelse i god tid innan det är dags.

Företagskunder kommer nu även åt Opus Besiktningsportal där det går att hålla koll på status hos företagets olika fordon, få notifiering om när det är dags för besiktning och andra typer av tester som ni behöver i er verksamhet. Ett praktiskt och smidigt sätt att få överblick och att se till att företagets fordon är besiktade och påställda.

Utöver integreringen av det nya bokningssystemet har vi också rättat till några buggar som vi blivit uppmärksammade på och jobbar vidare på att bygga ut appen med fler funktioner som vi ser att det finns behov av och som ni kunder efterfrågar.

I appen hittar du påminnelsefunktioner för att byta till vinter- respektive sommardäck så att du inte missar att göra det i tid. Det finns hjälpfunktioner under "Säkerhet på vägen" om du skulle råka ut för eller ser en olycka och snabbt behöver larma. Du kan ringa 112 direkt från appen och det är möjligt att markera en GPS-position så att hjälpen snabbare hittar rätt.

Appen erbjuder också praktiska verktyg med tips och råd för dig som ska sälja eller köpa ett fordon samt även ett digitalt köpeavtal som du kan använda. Du hittar även en smart funktion där du kan se vilka fordon du har rätt att köra med din körkortsbehörighet, baserat på körkortstyp och när körkortet utfärdades.

Långa resor blir också roligare med "Spel för färden" – en samling spel och lekar som passar för hela familjen och som gör att sträckan känns kortare när man har något att roa sig med. Sist men inte minst hittar du nyheter från oss på Opus Bilprovning där du bland annat kan läsa om nya tjänster som vi lanserar och även om evenemang och viktiga datum för bilägare.

Du kan ladda ner appen helt gratis via Google Play eller Apple App Store. Lämna gärna en recension kring vad du tycker om den. Det hjälper oss att få reda på vad du som kund uppskattar i appen och vad som skulle kunna bli bättre. Vi läser alla recensioner och använder dem som en utgångspunkt för hur vi kan förbättra och utöka appen med nya funktioner, så passa på att säga din mening.
Ladda ner appen idag och låt den hjälpa dig i ditt fordonsägande!