Nyhet! "Fordonsupplysning" i Opus Bilprovning-appen för Android och iOS

Nu kan du ta del av uppdateringarna i vår nya mobilapplikation för Android och iOS! Nyheterna i den nya versionen är helt unika, dessutom är appen helt gratis och finns tillgänglig för alla med en smartphone som stödjer Android (version 4.0.3 eller senare) eller iOS (version 7.0 eller senare).

Ny funktion: Påminnelse när det är dags att besikta

Lägg till dina fordon för att få en påminnelse när det är dags för besiktning. Påminnelsen fungerar för alla fordon som är registreringsbesiktade: så som personbilar, lätta/tunga lastbilar, lätta/tunga släpvagnar, husvagnar, husbilar, motorcyklar m.m. Appen känner av när du senast besiktade ditt fordon. Det enda du behöver göra är att lägga till dina registreringsnummer, sedan bevakar appen alla dina fordon och besiktningar åt dig. Påminnelse-funktionen tillsammans med en enkel och lättillgänglig bokning gör appen fulländad för dig som fordonsägare!

Ny funktion: Fordonsupplysningen (med besiktningsresultat)

Här kan du kunna söka uppgifter på registreringsnummer och få en mängd med användbar fordonsinformation. Du kommer kunna ta del av eventuella anmärkningar/brister på den senaste besiktningen, det senaste besiktningsdatumet och nästa inställelseperiod. Annan information som finns tillgänglig i appen för t.ex. sportbilsfantasten är hur många kilo det går på en hästkraft – ett enkelt mått för att kunna mäta prestanda. Du kommer även kunna se en utförlig miljöinformation, antal ägare på fordonet, senast registrerade mätarställningen och om fordonet har körförbud eller inte.

Funktionen ”Fordonsupplysning” är suverän att använda om du ska byta eller köpa ny bil för att försäkra dig om vad det är för fordon du tittar på.

Nu kan du glömma alla de andra apparna som finns i denna kategori för vi har något de andra inte har!

reference