Veteranfordonstestet är ingen vanlig kontrollbesiktning utan en extra service som Opus Bilprovning erbjuder veteranfordonsägare.

Opus Bilprovning erbjuder veteranfordonstest

Opus Bilprovning erbjuder alla ägare till veteranfordon att göra ett veteranfordonstest, som ett komplement till den ordinarie kontrollbesiktningen.

Fordon som är 30-49 år gamla behöver bara kontrollbesiktigas vartannat år - och fordon som är 50 år eller äldre är besiktningsbefriade. Opus Bilprovning erbjuder därför ett veteranfordonstest där besiktningsteknikern går igenom ett antal viktiga saker som kan vara svåra att testa själv utan rätt utrustning.

Veteranfordonstestet kostar 295 kronor och gäller personbil, lätt lastbil och motorcykel.

Förutom ett protokoll får man också en dekal som kan fästas på fordonet.

Gör så här för att boka ett veteranfordonstest:

1. Gå till bokningen
  2. Skriv in ditt registreringsnummer
  3. Bocka ur den grön-markerade rutan ”Kontrollbesiktning
  4. Välj "Veteranfordonstest" i listan som visas, gå vidare
  5. Välj station och tid, gå vidare
  6. Välj betalsätt, fyll i uppgifter och slutför/bekräfta din bokning.

Du kan också ringa oss och boka tid på telefon 0775-500 300.

Gammal kärlek rostar aldrig. Eller?

Välkommen att boka ditt veteranfordonstest redan idag.