Säg hej till ORA!

Säg hej till ORA!

Den 19 november kommer vi till Sverige. Välkommen till vår värld!

Varumärket ORA lanserades 2018 som ett rent elbilsvarumärke av Great Wall Motor (GWM) och blev en omedelbar succé. Redan första året sålde ORA 135.000 elbilar enbart i Kina och nu kommer ORA till Europa!

Under 2022 öppnar ORA showroom i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

Great Wall Motor

GWM är ett globalt företag och en av de största biltillverkarna i Kina, grundat 1984, med en global försäljning på 1,28 miljoner fordon 2021. GWM tillverkar personbilar, SUV:ar och pickuper. Företaget satsar stort på forskning och visionen är att erbjuda grönare, smartare och enklare fordon.

ORA Sverige

Under 2022 öppnar vi våra första showroom i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Och nästa år växer vi ytterligare. Utöver att bilarna säljs via fysiska återförsäljare kommer vi även öppna ORA Online, en digital försäljningsplattform. Ansvarig generalagent för ORA Sverige är International Motors Nordic AB som är strategisk partner till GWM. Vårt mål är att sälja 10.000 elbilar år 2025.

www.ora.se

Linda Ungh

Presskontakt Marknadschef ORA Sverige
Mattias Tönnheim

Presskontakt Pressansvarig

Säg hej till elbilen ORA och plug-in hybriden WEY!

I november 2022 introducerades elbilen ORA 300 PRO (byter till modellnamnet GWM ORA 03 under 2024) och under våren 2024 kommer den dynamiska plug-in hybriden GWM WEY 05 till den svenska marknaden. Välkommen till vår värld!

Great Wall Motor
GWM ett globalt företag och en av de största biltillverkarna i Kina, grundat 1984, med en global försäljning på 1,3 miljoner fordon 2023. GWM tillverkar personbilar, SUV:ar och pickuper. Företaget satsar stort på forskning och visionen är att erbjuda grönare, smartare och enklare fordon.

Försäljning i Sverige
Våra återförsäljare finns på 15 platser, från Luleå i norr till Malmö i söder och under 2024 växer vi med ytterligare showroom. Ansvarig generalagent för ORA och WEY i Sverige är International Motors Nordic AB som är en strategisk partner till GWM.

GWM Sverige
20021 Malmö