Victor Rosberg, Business Area Manager - Data på Orange Cyberdefense

Orange Cyberdefense vinner utmärkelse på 2023 Splunk Regional Partner Awards

Orange Cyberdefense utses till 2023 EMEA Trailblazer Partner Winner för Outstanding Regional Partnership

Stockholm den 18 juli 2023 – Orange Cyberdefense meddelar i dag att de fått utmärkelsen 2023 EMEA Trailblazer Partner of the Year för enastående prestation och engagemang i sitt partnerskap med Splunk. Utmärkelsen uppmärksammar en av Splunks partner som har visat på innovationsförmåga och motståndskraft vid användning av Splunks teknik och produkter för att leverera banbrytande lösningar på komplexa kundutmaningar. Denna partner presterar utöver det vanliga i sitt tekniska engagemang och tillsammans med Splunk skapar Orange Cyberdefense mervärde för sina kunder, med en bevisad förmåga att slå igenom på nya marknader med det gemensamma erbjudandet. För mer information om Slunks partner, besök Splunks hemsida.

– Den här utmärkelsen är ett fint kvitto på vår innovationskraft, och att värdet vi kan tillföra i en Splunkmiljö är något unikt, säger Victor Rosberg, Business Area Manager - Data på Orange Cyberdefense. Vi har utvecklat ett ramverk som löser Splunks konfigurationshantering på ett säkert, effektivt och skalbart sätt genom rigorös struktur och standardisering tillsammans med en automatiseringsstrategi som genomsyras i helheten kring plattformens livscykel. Splunk är en kraftfull plattform som kan hjälpa till att svara på alla typer av frågor relaterade till data, men som med alla teknikinvesteringar dikteras värdet som kan tillföras av de användarcase som den används för och hur väl plattformen administreras.

– Stort grattis till Orange Cyberdefense som utnämnts till 2023 EMEA Trailblazer Partner, säger Gretchen O’Hara, Vice President, Worldwide Partners and Alliances på Splunk. 2023 års Splunk Partner Awards uppmärksammar partner som Orange Cyberdefense för enastående prestation och innovation och firar den gemensamma framgången som hjälper kunder att bygga motståndskraft och lösa utmaningar i vardagen. Tillsammans fokuserar vi på att fortsätta leverera mervärde till våra gemensamma kunder.

Splunk Partner Awards uppmärksammar engagerade globala och regionala partner som visar varaktigt engagemang för samarbete och innovation i sitt partnerskap med Splunk, för att hjälpa kunder att uppnå positiva affärsresultat och samtidigt öka takten i arbetet för en bättre värld. Mottagarna av priset valdes ut av en grupp chefer och experter från Splunk, samt den globala partnerorganisationen.

Läs mer om partnerskapet mellan Orange Cyberdefense och Splunk här.

Om Orange Cyberdefense

Orange Cyberdefense är den enhet inom Orange-gruppen som är tillägnad cybersäkerhet. Som den ledande leverantören av säkerhetstjänster, med fler än 8 000 kunder över hela världen, strävar vi efter att skydda friheten och bygga ett säkrare digitalt samhälle. Våra tjänsteförmågor drar nytta av research och underrättelser vilket gör det möjligt för oss att erbjuda våra kunder expertis om aktuella och kommande hot. Med över 25 års erfarenhet av informationssäkerhet, fler än 2 500 experter och analytiker, 17 SOC och 13 CyberSOC över hela världen, kan vi bemöta våra kunders globala och lokala utmaningar. Vi skyddar dem genom hela hotets livscykel, i fler än 160 länder.

För mer information kontakta:

Archetype för Orange Cyberdefense
    orangecyberdefense@archetype.co

Med över 25 års erfarenhet av informationssäkerhet, över 250 forskare och analytiker, 17 SOC fördelade över hela världen och försäljnings- och servicesupport i 160 länder, kan vi ge globalt skydd med lokal expertis och stödja våra kunder under hela hotlivscykeln.

Lars Billström

Presskontakt Field Marketing Manager Orange Cyberdefense Sweden +46733759934