Vi har intervjuat Anna Engervall som flyttat till i Taiwan

Blogginlägg -

Anna Engervall är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

Intervju med Anna Engervall, en av författarna bakom boken "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

1. Vad har du för bakgrund och vad jobbar du med idag?

Jag är i grunden beteendevetare och civilekonom. Fram till våren 2017 arbetade jag på olika ledande positioner inom detaljhandeln, nu är jag egenföretagare. Den röda tråden i mitt liv har varit min passion för att hitta svaret på hur man leder sig själv och andra genom att uppfylla sin fulla potential. När jag fann svaret blev jag så tagen att jag sa upp mig från min anställning och startade en egen verksamhet, baserat på det jag hade funnit. Idag jobbar jag med att frigöra kvinnor från mentala bojor så att de kan aktivera sitt liv och leva i mer passion.

2. Vilken typ av självsabotör skriver du om i boken?

Att jämföra sig med andra.

3. Vilket generellt råd vill du ge till folk därute som kämpar med dessa frågor?

Att göra det till en daglig rutin att skriva och reflektera kring självsabotörer.

4. Vad har arbetet med att vända självsabotörer till självhjälpare inneburit för dig?

Det har gjort att jag har vågat göra mycket mer och att jag har fått upp ett momentum i mitt liv. Jag fastnar inte längre utan förverkligar mina drömmar i en rasande fart.

5. Vad har du förverkligat i ditt drömliv?

Jag har hoppat av ekorrhjulet, flyttat till Taiwan och byggt upp en platsoberoende verksamhet runt min passion. Jag har skapat förutsättningar för ett liv i passion, kreativitet och frihet.

Relaterat innehåll