Barbro Sjötun

Barbro Sjötun är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

Jag har en teknisk utbildning i botten. Jag har jobbat många år både i Sverige och utomlands med allt ifrån information och projektledning till förändringsarbete och försäljning. Jag startade mitt företag för drygt 10 år sedan, och fokuserar där på att stödja expats och deras partners men även kvinnor i sina bästa år att leva ett rikare och mer fokuserat liv.

Jag skriver om Eremiten.

För att kunna genomföra en förändring i våra liv så måste vi våga ta reda på vad som behöver göras annorlunda. Vad gäller just eremiten har nyckeln för mig varit att inte bara att ha vågat möta den aspekten av mig själv, men också att ta kontakt med andra både i privatlivet och professionellt. Du är inte ensam och ensam är inte alltid stark! Det är fantastiskt när man kan fokusera på möjligheterna i stället för att bli överväldigad av de upplevda hindren. Enkelt, men inte alltid så lätt.

Att jag har blivit vän med de olika aspekterna av mig själv har frigjort så oerhört mycket energi –en energi som jag nu kan använda konstruktivt i mitt liv.

Jag har hittat en ny inriktning på mitt företag efter många år i samma hjulspår. Jag har också hittat nya samarbetspartners där vi bland annat ger kurser på Kreta med fokus på ”det goda livet”, som vi kallar det.