Hanna Norlin

Hanna Norlin från Göteborg är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

Hanna Norlin är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

Jag jobbar idag som coach, ledarskapsutbildare och med digital design/webbutveckling. Jag hjälper superhjältarna i vår värld att lysa och ta plats, om det så är genom en ny hemsida, utvecklande coaching eller genom att stötta ett värderbaserat och helhjärtat ledarskap. Sedan är jag yogalärare, skriver och driver en podcast som heter Verkställande Visionärer.

I boken skriver jag om Offerkoftan, en ocharmig självsabotör som vill att vi hellre gömmer stackars oss i soffan än försöker göra någonting alls som verkar jobbigt. Ni vet när vi tycker synd om oss själva som har sämre förutsättningar än andra? Då är det Offerkoftan som pratar. Nu för tiden låter jag Offerkoftan hänga längst in i garderoben, och tar alltid chanser även när de känns utmanande.

Att lyfta upp det vi har inom oss till ytan, att syna våra beteenden och tankar i fullt ljus är det största och viktigaste steget för att förändra oss själva. Vill vi nå mer framgång måste vi våga se sanningen om oss. Förändring börjar med insikt. Det är därför också insikten som du ska börja med, och låta själva förändringen komma sedan. Att se sig själv och hela sitt inre i fullt ljus är svårt, och kräver nästan alltid någon sorts stöd så som kurser, skrivövningar, coachträffar eller samtal. Hitta ditt sätt och din plattform där du vågar, och var nöjd för varje framsteg du gör. Beröm dig själv och fira varje steg framåt, att börja är det svåraste!

Genom att arbeta med mina självsabotörer ser jag vilka hindrande tendenser jag lätt faller in i och "drar till med" när jag är trött eller osäker. Att se dem och sätta ord på dem gör att de inte passerar obemärkta, när jag är på väg att låta mig själv slippa undan (låta en självsabotör styra) så kan jag vända beteendet och göra det jag egentligen vet är rätt. Självsabotörerna hatar risker, och därmed även mod och chansningar. För att lyckas i livet måste vi vara både modiga och chansa, så arbetet med dem är fundamentalt för att nå drömmar.

Jag driver idag eget företag med utrymme för det jag verkligen vill göra. Jag har alltid haft många intressen och velat göra saker på olika områden. Genom att driva eget kan jag göra det, alla mina passioner får plats i mitt företag. Dessutom är jag i stort sett platsoberoende (valbart platsberoende mellan varven, till exempel för mina kurser och yogaklasser) och reser massor. Frihet och äventyr är viktigast i mitt drömliv, något jag nu har massor av!