Kicki Westerberg

Blogginlägg -

Kicki Westerberg från Sandviken är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

Kicki Westerberg är en av författarna bakom "Skapa ditt drömliv - Hur självsabotörer blir självhjälpare "

1. Vad har du för bakgrund och vad jobbar du med idag?

Kicki Westerberg är revisorn som sadlade om till ekonomisk PT och affärsutvecklare. Jag blandar hårda och mjuka värden inom ekonomi på ett nytt sätt. Utrustad med verktyg från coaching, NLP och mental träning verkar jag idag över hela Sverige som författare, föreläsare och rådgivare till både nystartade och etablerade företagare.

2. Vilken typ av självsabotör skriver du om i boken?

Om Analysis Paralytisk som är en sabotör som försätter dig i analys och planeringsstadiet men sedan inte släpper dig därifrån. Den får dig att känna dig duktig för du förbereder allt så himla noga. Inte släppa ifrån dig något ofärdigt eller ogenomtänkt utan planera lite till, sen så.

3. Vilket generellt råd vill du ge till folk därute som kämpar med dessa frågor?

Det gäller att lyssna till det budskap som sabotören ger dig. Det finns en underliggande mening och när du börjar jobba på ett djupare plan så kan du backa ifrån och på så sätt se dina reaktioner utifrån.

4. Vad har arbetet med att vända självsabotörer till självhjälpare inneburit för dig?

Jag vände min sabotör till hjälpare när jag hittade verktyg som hjälpte mig att styra mitt liv i kortare perioder. Verktyget är egentligen en insikt om att allt blir mycket lättare när du inte detaljplanerar för långt fram. Visst ska du ha en långsiktig vision både för ditt liv och ditt företag. Men när jag gjorde kortare och mer konkreta planer som en liten del i den långsiktiga visionen för hur jag vill leva mitt liv, blev det lättare att komma till skott och testa. Att utvärdera löpande och vara flexibel är grundläggande i mitt liv idag både privat och mitt företag.

5. Vad har du förverkligat i ditt drömliv?

Efter många år som revisor och redovisningskonsult bytte jag inriktning till affärsutvecklare och föreläsare, och skapade mig titeln Ekonomisk PT. En Ekonomisk PT hjälper företagaren att se framåt och utveckla sitt företag på det sätt som de drömmer om. Så för mig handlade det om att byta inriktning mitt i livet och bygga mitt drömföretag.