Karin Nordmark, HR-chef på ÖrebroBostäder, tog emot Fastigopriset 2023 på temat "Det nya arbetslivet". Fotograf: Alexander von Sydow

ÖrebroBostäder vinner Fastigopriset 2023

Det är 14:e gången som Fastigo delar ut Fastigopriset, en bekräftelse på ett genomtänkt och bra arbete avseende arbetsgivarfrågor. Fastigo, fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation, valde i år att uppmärksamma lyckade arbetsplatser där medarbetarna känner sig nöjda med hur företaget genomfört förändringar kring ett flexibelt arbetssätt. ÖrebroBostäder vann i kategorin över 50 anställda.

Det var en solig tisdag den 30 maj som ÖrebroBostäder tog emot Fastigopriset 2023 med temat ”Det nya arbetslivet”. ÖrebroBostäder vann i kategorin över 50 anställda med motiveringen:
Med kunderna i fokus och frihet under ansvar har Örebrobostäder tagit fram en genomarbetad riktlinje för ett hållbart och flexibelt arbetssätt. Personalen arbetar där det passar bäst för verksamheten och det uppdrag var och en har.”

ÖrebroBostäder har under flera år satsat på ett gott och ansvarsfullt ledarskap och medarbetarskap, två perspektiv som är viktiga för att vara en attraktiv arbetsgivare. Det flexibla arbetssättet för bolaget innebär bland annat att kunna variera sin arbetsplats beroende på arbetsuppgifter och uppdrag, men även att ta eget ansvar för sin roll, för det gemensamma uppdraget och bidra till att driva företaget i riktning mot uppsatta mål.

-Vi är stolta och glada över det arbete som vi bedrivit i hela företaget de senaste åren. Delaktigheten från chefer och medarbetare har verkligen utvecklats och det flexibla arbetssättet är viktigt för att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare, säger Karin Nordmark, HR-chef på ÖrebroBostäder.

– Vi på Fastigo är experter på fastighetsbranschens förutsättningar och står i ständig kontakt med branschens arbetsgivare. Vi vet vad som behövs för att stärka branschen, och delar med glädje ut Fastigopriset till de arbetsgivare som utmärker sig på området, säger Johan Mann, vd Fastigo.

I kategorin under 50 anställda vann Värnamo kommunala industrifastigheter AB, Gummifabriken.