Larsåke "Skuggan" Thuresson vid Örebro slott. Foto Elin Johansson, Örebrokompaniet

Finalhelg för Ikoner och mingel med ”Skuggan” på slottet

Redan har över 8 000 besökare löst entré till succéutställningen ”Ikoner” på Örebro slott. Den 2-3 mars är finalhelg, en final där huvudpersonen, fotografen Larsåke ”Skuggan” Thuresson själv medverkar.

Lördag 2 mars arrangeras en mingelkväll tillsammans med mannen bakom den unika bildskatt som lockat så många besökare till slottet. Arrangemanget börjar klockan 17 och de som köpt biljetter får både mingla med och lyssna till när ”Skuggan” berättar de fantastiska historierna om hur bilderna på några av 60- och 70-talets största musikaliska stjärnor kom till. Även om bilderna är fantastiska i sig, får de ytterligare en dimension när de ackompanjeras av de fascinerande berättelserna.

Mingelkvällen inleds klockan 17 och kräver särskild biljett som kan köpas på slottets webbsida www.orebroslott.se .

Utställningen håller öppet alla dagar kl. 11-16 fram till och med söndag 3 mars.

För ytterligare information, kontakta Johanna Bjelkengren, Örebrokompaniet, tel. 070-792 26 65.