Poesi och balkansväng på vårens sista Klubb Bubbla

Poesi och balkansväng på vårens sista Klubb Bubbla

På tisdag den 14 april klockan 19.00 är det dags igen för Klubb Bubbla på Nya China. Michael Horvath har återigen samlat ihop Poetry Slam-vinnare, publicerade poeter, författare och musikartister för en kväll i poesins tecken. Som vanligt blir det en varm hyllning till språket där ordkonstnärer möts, ibland i snabba dueller med ord, ibland i lugna soffsamtal.

Kvällens gäster:

UKON – Ulf Karl Olov Nilsson
Efter ett femtontal diktsamlingar utkom psykologen Ulf Karl Olov Nilsson med sin första roman ”Jag befinner mig i ett överflöd av kärlek” om Tudorkungen Henry VIII.

”En samtidens mer intressanta svenska lyriker” – Aftonbladet.

”Sväller, förökas och förvandlas, gäckar och irriterar” – Svenska Dagbladet.

Tobias Erehed
Skandinaviska mästaren (2012) i poetry slam är tillbaka, aktuell med ”Det gyllene mellanläget”.

Ruth Alice Aniansson
Heltidsanställd i investmentbolaget Människa AB, och svensk mästare i Improesi (2014).

Mama Chajes Orkestar
Balkansvängande sjumannaband.

Klubb Bubbla har funnits sedan 2011 och har blivit en spetsscen inom estradpoesi och Poetry Slam. Som alltid leds kvällen av Michael Horvath, svensk mästare i improesi med en lång rad titlar bakom sig inom Poetry Slam.

Tisdag den 14 april klockan 19.00 på Nya China, Storgatan 19 Örebro

Kontakt
Vill du intervjua, recensera eller bevaka evenemanget på annat sätt? Kontakta oss!

Michael Horvath, poet, konferencier och initiativtagare
hjalpmotsjalvhjalp@gmail.com, 073-036 54 54

Pontus Olofsson, pressansvarig
pontus.olofsson@lansteatern.se, 019-689 89 15 alt. 070-740 60 10

Agneta Bertilson, producent
agneta.bertilson@lansteatern.se, 019-689 89 13 alt. 070-671 84 19

Regioner

Örebro länsteater ägs av Region Örebro län och Örebro kommun. Vi har som uppdrag att erbjuda invånarna i länet professionell teater av hög konstnärlig kvalitet samt att vara en regional resurs, för såväl professionella teateraktörer och amatörteater som för skolan i dess olika former. Örebro länsteater har antagit en vision som lyder: Teatern i centrum – av staden, i det demokratiska samtalet och i människors vardag.

Örebro länsteater ska vara en fri och obunden kraft som genom sitt konstnärliga arbete initierar, kritiserar och reflekterar över de processer som skapar samhället. Teater skapar flerdimensionella berättelser som visar på tillvarons komplexitet och skapar bränsle till engagemang och samtal. Örebro länsteater turnerar i hela Örebro län men verksamhet är koncentrerad till Örebro där huvudscenen Örebro Teater, annexscenen Nya China samt teaterns verkstäder ligger. Vi ger årligen cirka 300 föreställningar.

Karin Schöllin

Presskontakt Pressansvarig Örebro Teater 0730449853

Örebro Teater

Örebro Teater ägs av Region Örebro län och Örebro kommun. Vi har som uppdrag att erbjuda invånarna i länet professionell teater av hög konstnärlig kvalitet samt att vara en regional resurs, för såväl professionella teateraktörer och amatörteater som för skolan i dess olika former.

Örebro Teater – länets konstnärliga röst, nationellt och internationellt

Örebro Teater