Andreas Meyer, Skåneporten (t.v.) och Peter Bergquist, Croisette (t.h.)

Skåneporten väljer Croisette för samarbete i Karlshamn

Croisette Real Estate Partner kommer att jobba med fastighetsutveckling, uthyrning och marknadsbearbetning i utvecklingen av Karlshamns nya handelsområde.

– Croisette Real Estate Partner har den kompetens och erfarenhet som behövs för att skapa bästa möjliga resultat i Karlshamn, säger Andreas Meyer, VD på Skåneporten Fastigheter.

Skåneporten utvecklar tillsammans med Karlshamns kommun och andra aktörer det ca 360 000 kvm stora område i Karlshamn som kallas Duveryd.

– Vi är glada över att ha fått förtroendet att arbeta med Karlshamn och Skåneporten, säger Peter Bergquist, partner och Head of Leasing på Croisette Real Estate Partner och fortsätter:

– Vi delar fullt ut den vision som tagits fram för området och har redan varit i kontakt med flera företag som vill etablera i Karlshamn.

Croisette Real Estate Partner grundades 2015 med idén om att utmana och konkurrensutsätta gamla strukturer där aktörer tidigare gjort som de alltid har gjort, oavsett om det funnits bättre alternativ. Croisette erbjuder kvalificerad rådgivning inom affärsområdena lokalförmedling, transaktionsrådgivning, värdering & analys, förvaltning samt kompetensförsörjning.

Andreas Meyer, VD Skåneporten Fastigheter
andreas@skaneporten.se

Peter Bergquist, partner och Head of Leasing på Croisette Real Estate Partner
peter.bergquist@croisette.se

Öresundsporten AB är ett fastighetsbolag med fokus på bostäder, samhällsfastigheter och servicehandel i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns centralt i Malmö och Lund. Fastigheternas värde uppgår till ca 1,3 mdr kronor. Öresundsporten är privatägt. Skåneporten Fastigheter ingår i koncernen.

Andreas Meyer

VD Skåneporten Fastigheter 0708-382238