Anza lanserar sin snabbaste fasadpensel någonsin

Anza lanserar sin snabbaste fasadpensel någonsin

Med målet att ge sina kunder mer tid för annat under sommaren, utvecklade Anza sin snabbaste fasadpensel någonsin.

Att måla om fasaden till sitt hus är ett stort projekt som kräver investeringar av både tid och pengar. Det är ett projekt som ofta tar flera veckor att färdigställa. Oftast är det semesterveckorna som kunden gärna vill spendera tillsammans med sin familj som används för projektet.

Att köpa färg till ett helt hus är en stor ekonomisk investering och i insiktsarbetet som gjorts för produkten har det kommit fram att många kunder försöker spara in pengar genom att köpa billigare måleriverktyg. Att köpa en billigare pensel till fasadmålningen kan ge kunden en del bekymmer. Ett billigare måleriverktyg säkrar inte det jämna färglager som fasaden behöver som skydd vilket innebär att målerijobbet behöver göras om snabbare.

”Vi vill att kunden ska få mer tid över till annat under sommaren men också se till att de säkrar det absolut bästa skyddet för deras fasad, så de inte behöver göra om jobbet nästa sommar igen.” Olivia Gustafsson, Brand Manager.

Den nya fasadpenseln har en unik och patenterad borstsammansättning som fördelar färgen optimalt på fasaden och gör att den kan måla längre per dopp. Vilket gör att måleriarbetet går mycket fortare än med andra fasadpenslar. Den har också ett unikt vinklat skaft som är framtaget av ergonomer för att ge optimal kontroll och balans. Tack vare skaftet skonas handled och rygg vid tunga utomhusprojekt.

Se vår film:

Tillsammans med den nya fasadpenseln kommer en praktisk förvaringsask som håller färgen fuktig i upp till 2 veckor. Mindre kladd och enklare att komma igång efter pausen.

Ämnen

Nordens ledande producent av måleAtt göra det lättare att måla har alltid varit utmaningen för Anza. Det hela började i blygsam skala år 1946 och idag är Anza ledande inom måleriverktyg i Norden, med ett ständigt uppdaterat sortiment och betydande export.riverktyg. Varumärken som Anza, Anza Pro, Mirka och Wagner ingår i gruppen.

Simon Strömberg

Presskontakt Brand Manager Anza PRO 076-131 09 80
Marie Sennevik

Presskontakt Brand Manager ANZA
Camilla Kempe

Presskontakt Commercial Project & Partner Manager
Annika Bok

Presskontakt Marknadschef Anza/Anza Pro
Målarpodden

Nordens ledande producent av måleriverktyg.

Orkla House Care är Nordens ledande producent av måleriverktyg. Varumärken som Anza, Anza Pro, Mirka, Wagner, Moldex och Skydda säljs i Sverige.

Orkla House Care
Tallvägen 6