Anza öppnar Flagship Stores

Anza öppnar Flagship Stores

I Uppsala, Helsingborg och Kalmar finns nu Anzas nya Flagship Store som ska göra det enklare för kunderna att välja rätt måleriverktyg för sitt projekt.

Att hitta rätt verktyg till sitt måleriprojekt har visats sig vara svårare än vad man kan tro enligt de undersökningar som gjorts inför detta projekt. Det nya butikskonceptet presenterar Anzas produkter på ett nytt sätt och ska hjälpa kunden att tryggt och enkelt välja rätt verktyg till sitt projekt.

I det nya konceptet är måleriverktygen indelade efter de 7 vanligaste måleriprojekten som kunderna söker efter som Måla vägg & tak, Måla hus osv. Alla verktyg som behövs till projektet går att hitta i samma sektion, vilket ska öka merförsäljningen.

Våra undersökningar har fått oss att förstå att nästan alla kunder går hem med för få produkter för att kunna utföra sitt projekt hemma. Något som kan göra att deras resultat inte kommer bli så bra. Brand Manager, Olivia Gustafsson.

Designen och konceptet ska kännas skandinaviskt och modernt och få kunderna att ta sig till verktygshyllan och stanna där längre än vanligt då den sticker ut från den resterande inredningen i butiken.

Butikerna finns idag i Uppsala, Helsingborg och Kalmar.

Ämnen

Nordens ledande producent av måleAtt göra det lättare att måla har alltid varit utmaningen för Anza. Det hela började i blygsam skala år 1946 och idag är Anza ledande inom måleriverktyg i Norden, med ett ständigt uppdaterat sortiment och betydande export.riverktyg. Varumärken som Anza, Anza Pro, Mirka och Wagner ingår i gruppen.

Simon Strömberg

Presskontakt Brand Manager Anza PRO 076-131 09 80
Marie Sennevik

Presskontakt Brand Manager ANZA
Camilla Kempe

Presskontakt Commercial Project & Partner Manager
Annika Bok

Presskontakt Marknadschef Anza/Anza Pro
Målarpodden

Nordens ledande producent av måleriverktyg.

Orkla House Care är Nordens ledande producent av måleriverktyg. Varumärken som Anza, Anza Pro, Mirka, Wagner, Moldex och Skydda säljs i Sverige.

Orkla House Care
Tallvägen 6