Anza och Anza Pro måleriverktyg

De bästa måleriverktygen produceras i Sverige

I Bankeryd i nordvästra Småland finns en stor del av all världens kunskap när det gäller utveckling och produktion av måleriverktyg. Här har vår penselfabrik funnits i över 70 år och i generation efter generation har det tillverkats penslar och andra måleriverktyg på den lilla orten.

Orkla House Care är idag marknadsledare inom måleriverktyg i Norden, och även globalt sett är vi en av de främsta aktörerna. En av anledningarna till detta är att vi alltid vågat satsa på produktutveckling och effektivare tillverkning, en annan är våra trogna och erfarna medarbetare samt möjligheten att växa och utvecklas inom företaget.

När det gäller hållbarhet har Orkla House Care både höga och breda mål och fokus ligger på fyra viktiga områden: förpackning, produktion, produkt och människor.

Hos Orkla House Care finns några av de mest kända varumärkena inom måleri. Vårt eget varumärke Anza erbjuder allt som hemmafixare behöver för sina måleriprojekt. Med varumärket Anza Pro riktar vi oss mot yrkesmålare och vi strävar alltid efter att underlätta deras vardag och att förtjäna en plats i deras verktygslåda.

Utöver de egna varumärkena säljer och marknadsför Orkla House Care även andra varumärken inom måleribranschen - Wagner med avancerade färgsprutor, Mirka med slipprodukter som inte dammar och Moldex och Skydda, skydd för en säkrare arbetsdag.

Orkla House Care ägs av den norska koncernen Orkla ASA som har fokus på att äga och utveckla starka varumärken. Ledande i Norden och Baltikum.