Få en hälsosam start på året med nya nötbars från Paulúns

Få en hälsosam start på året med nya nötbars från Paulúns

Har du lovat dig själv ett hälsosamt 2019? Nu lanseras tre nya nötbars från Paulúns som gör det lättare att både hålla energibalansen på en bra nivå och eventuella nyårslöften.

Orkla Foods Sverige inleder året med att lansera nötbars i tre olika smaker från hälsovarumärket Paulúns. Paulúns Nötbars är fullproppade med bra energi från 70 procent nötter och frön. De innehåller hela 16 procent protein per bar och har en härligt krispig textur från stora bitar nötter och frön som varvats med bär, frukt och kryddor.

– Nötter är bland de mest näringsrika livsmedel som finns i naturen. Därför har människan alltid ätit dem och fått i sig bra proteiner, långsamma kolhydrater, nyttiga omättade fetter och mängder av vitaminer, mineraler och antioxidanter. Nötter är också naturligt mättande, vilket hjälper till att fylla på med bra energi, säger Helena Wallentin, marknadschef för Paulúns på Orkla Foods Sverige.

Precis som resterande sortiment innehåller Paulúns Nötbar inget tillsatt socker eller sötningsmedel.

– Ibland behöver man ett mindre mellanmål för att fylla på med energi och som är lätt att ta med sig i väskan on-the-go eller ha i skrivbordslådan på jobbet. Våra nya bars är perfekta som nyttigt mellanmål, som alternativ till godis eller i samband med träning, säger Helena Wallentin.

Paulúns Nötbar lanseras i vecka 4 (smygstart på Pressbyrån från vecka 1) och kommer i smakerna:

Rostad Jordnöt & Kakao:

En chokladig, kolaaktig variant med rostade jordnötter, mandel, dadlar, kakao, vanilj och en liten nypa salt.

Cashew, Kokos & Hallon:

En lyxig variant med stora bitar cashew, kokos och hela mandlar! Sötsyrliga hallon bryter perfekt av mot nötternas runda smak.

Mandel, Äpple & Kanel:

Som en äpplepaj i nyttigt barsformat! Med stora bitar hela mandlar, äpple, puffad quinoa, chiafrön & kanel.