Grandiosa låter svenska folket avgöra pizzans öde genom ett rafflande dance-battle i Dalarna

Nyhet -

Med kampanjen ”Save That Pizza” lanseras nu två nya smaker av den folkkära fryspizzan från Orkla-varumärket Grandiosa. Men bara en kommer få stanna i sortimentet. Landets pizzaälskare bestämmer vilken som blir kvar i frysdisken genom att smaka, spela och rösta på sin favorit.

Holy Pepperoni mot Chili Cheese ’N’ Bacon. Två smarriga pizzanyheter, bakade i Sveriges största pizzeria i Vansbro, men bara en kan stanna kvar i frysdisken. Utanför Vansbro Livs i Dalarna pågår nu den stenhårda kampen mellan två pizza-gäng, Chili Cheese Crew och Holy Pepperonis, om vilken pizza som ska koras till folkets favoritpizza. Först smakar man för att bestämma vilken sida man står på i battlet. Sen röstar man eller spelar med sitt gäng på savethatpizza.se.

– Det här är ett humoristiskt sätt att göra pizzan mer tillgänglig för alla. Konceptet väcker känslor eftersom alla älskar pizza och är beredda att gå långt för att rädda just sin favorit. Med vår episka pizzakamp hoppas vi att kunna locka fler att testa våra spännande pizzanyheter och vara delaktiga i att bestämma över deras öde, säger Josefin Buregård, marknadschef för Grandiosa på Orkla Foods Sverige.

Kampanjen kommer de närmaste 12 veckorna att synas i sociala medier, online video, displayannonsering samt i en engagerande snapchat lins där man tar ställning för sitt favoritpizzagäng. För att sprida kampanjen ytterligare har man tagit hjälp av influencerna Hampus Hedström, Emil Hansius och Daniel Norberg som kommer att göra allt för att rädda just sin favoritpizza.

Du röstar på din favoritpizza genom att köpa den i butik eller online, spela pizzaspelet eller svara på omröstningar i sociala media. Kampanjen startar vecka 11 och pågår 12 veckor framåt. Den vinnande pizzan koras den 6:e juni, på Sveriges nationaldag. Då får vi se vilken pizza som har flaggan i topp!

Se den aktuella ställningen och rösta fram din favoritpizza på: www.savethatpizza.se

Läs mer om Grandiosa pizza: www.grandiosa.se

För mer information, kontakta:

Josefin Buregård, Marketing Manager Orkla Foods Sverige

+46 (0)76 888 24 40, josefin.buregard@orklafoods.se