Ballerina toppar med mjölkchoklad

Ballerina toppar med mjölkchoklad

Svenskar älskar mjölkchoklad och Ballerina Original. Därför slår Ballerina nu ihop dessa två favoriter och lanserar den mumsigaste nyheten någonsin: Ballerina Mumsbit – Ballerinakakorna med mest mjölkchoklad! Nya Ballerina Mumsbit finns i två olika kakor med nougat- eller mjölkchokladfyllning toppade med mjölkchoklad.

Ballerina har funnits sedan 1963 och är en självklar del av svenskarnas fikastunder – det köps ett paket Ballerina var tredje sekund. Nu välkomnar Ballerina stolt de två nya medlemmarna i kakfamiljen:

Ballerina Mumsbit Original har det ljusa spröda Ballerinakexet som botten, toppat med Ballerinas krämiga nougatcréme och sedan täckt i smarrig mjölkchoklad.
Ballerina Mumsbit Mjölkchoklad består av ett kakaokex toppat med krämig mjölkchokladfyllning med crisp, allt täckt i ljuvlig mjölkchoklad.

– Vi vet att många Ballerinaälskare har efterfrågat mer mjölkchoklad och fyllning och nu har vi tagit bort ett kex för att få plats med mer av det goda, säger Karin Anderö, kakmästare på Göteborgs Kex, som har tagit fram Ballerina Mumsbit.

Med Ballerina Mumsbit breddar Göteborgs Kex sitt Ballerinasortiment med två mjölkchokladtäckta favoriter som passar lika bra till familjefikan som till andra glädjefyllda stunder. Ballerina Mumsbit finns i butik vecka 3 och kostar cirka 19,90 kr.

För produktprover och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Rosalin Örnefalk, Jung Relations, rosalin.ornefalk@jungrelations.com, 070-143 28 11

För övrig information, vänligen kontakta:
Nicklas Sjöqvist, informationschef Göteborgs Kex, nicklas.sjoqvist@goteborgskex.se, 0708-17 41 00

Besök oss gärna på: goteborgskex.se och på facebook.com/Ballerina

Om Göteborgs Kex

I över hundra år har svenska folket njutit av kex och kakor från Göteborgs Kex. 1888 började kexbageriets förföriska dofter sprida sig över området kring Nordre älv i centrala Kungälv. Sedan 1994 ingår Göteborg Kex i norska Orklakoncernen och bageriet producerar nu kakor och kex till såväl våra norska som finska grannar under varumärkena Saetre Kjeks och Kantolan. I dag arbetar runt 500 skickliga medarbetare med att förse svenska folket med ett 30-tal kex- och kakfavoriter, bland andra Ballerina, Göteborgs Bageriets Bästa, Göteborgs Utvalda, Guld Marie, Singoalla, Smörgåsrån, Brago, Kung Oscar Pepparkakor med flera. www.goteborgskex.se

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.