FUN Light Green - naturligt sötad med stevia

FUN Light Green - naturligt sötad med stevia

Den nya produktserien FUN Light Green sötas med stevia (steviolglykosider) och kompletterar FUN Light original.

- Vårt mål är att möta våra konsumenters behov av kalori- och sockerfria drycker. Det kändes därför som en självklar väg för oss att gå att använda stevia som sötningsmedel för FUN Light eftersom steviolglykosider är ett kalorifritt och naturligt alternativ till socker. Vi har lagt ner ett stort arbete för att få fram riktigt goda smaker, förklarar Stefan och tillägger:

FUN Light Green finns i tre spännande smaker: Strawberry Marula (marula är en afrikansk frukt), Blackberry Blueberry och Raspberry Pomegrante. EftersomFUNLight är en kalorifri dryck innehåller dryckerna ingen fruktjuice (fruktjuice innehåller socker som ger kalorier). Smaken kommer från naturliga aromer. För att få fin färg utan kalorier används koncentrerad färg som utvinns ur naturliga råvaror. Färgen i Raspberry Pomegrante kommer från morot, färgen i Blackberry Blueberry kommer från morot och hibiskus och färgen i Strawberry Marula kommer från morot och den rödgula tisteln safflor.

FUN Light Green säljs i 0,5 l flaskor och kommer ligga på ca 20 kronor i butik. Spädningen är 1+9.

Fakta

FUN Light Green är en kalorifri dryck som är naturligt sötad med stevia. Stevia är en växt som har sitt ursprung i Sydamerika där bladen har använts i hundratals år för att ge sötma åt bland annat te. Steviabladen innehåller glykosider som är flera hundra gånger sötare än socker och ger en naturlig sötma helt utan kalorier. Läs mer om stevia på www.funlight.se.

Kontaktuppgifter:

Stefan Lindström, marknadschef,  tel: 0703-68 43 38, e-post: stefan.lindstrom@procordia.se

Cecilia Sjöholm, kommunikationschef, tel: 0765-38 55 34, e-post: cecilia.sjoholm@procordia.se