OLW cheez cruncherz Texas Ranch

Howdy till OLW:s smakrika nyhet à la Texas

Hästar, rodeo, cowboys och sol. Texas i ett nötskal. Och vem har väl inte drömt om en egen Texas Ranch någon gång ibland? Precis som de gamla Dallas-idolerna i familjen Ewing har nu OLW en egen riktigt cheezier Texas ranch. Det är dock inte Southfork som införskaffats utan den nya smaken på OLW:s cheez cruncherz – Texas Ranch.

Mitt i vintern tar nu OLW solen och smakerna från Texas till Sverige och lanserar OLW cheez cruncherz Texas Ranch. De knapriga ostbågarna har fått smak av den amerikanska södern i form av ost, grillad paprika, och lök, typiska ingredienser i många rätter i Texas.

– Vi är mycket glada över att ha fått tillökning i vår cheez-familj, så vi säger ”congrats to y´all” när vi nu tar Texas till Sverige. Texas Ranch är en härlig smak av rökt paprika, lök och ost och den nya familjemedlemmen tillför verkligen något nytt och spännande, säger Jessica Gustavsson, produktchef på OLW.

Till skillnad från de gigantiska rancherna i Texas, den amerikanska staten där det mesta är ganska stort, är OLW:s cheez cruncherz lite mindre. De är också lite krispigare än de andra syskonen cheez doodles och cheez ballz i cheezfamiljen.

OLW cheez cruncherz Texas Ranch finns i butik från vecka 4, förpackningen innehåller 275 g.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.
Sofie Ek

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery and Snacks verksamhet.

Din vän i vardagen

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 10 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Orkla Sverige
Isbergs gata 9B