Orkla Care Sverige återkallar ett begränsat parti HUSK Mage i balans Naturlig Fiber

Orkla Care återkallar ett begränsat parti av kosttillskottet HUSK Mage i balans Naturlig Fiber (kapslar) på apotek och hälsokost. Danska läkemedelsmyndigheten misstänker att ett begränsat parti av denna produkt kan vara kontaminerad med salmonella. Just nu utreds om det finns ett samband mellan de smittade personerna och HUSK Mage i balans.

Återkallelsen gäller:

Batchnummer

Produkt

Bäst före

HUSK Mage i balans Naturlig Fiber (kapslar)

05.2023

– Produktsäkerhet är av högsta prioritet för oss. Det är anledningen till att vi återkallar produkten som försiktighetsåtgärd, säger Lina Nodbrandt, kvalitetsansvarig på Orkla Care i Sverige.

Konsumenter som köpt HUSK Mage i balans Naturlig Fiber (kapslar) märkt med "bäst före 05.2023" och batch nr 500783 uppmanas att kassera produkten.

Konsumenter som har köpt av ovanstående produkt kan vända sig till Orkla Care Sveriges konsumentkontakt:
konsumentkontakt@orkla.se eller på telefon: 010-142 40 00 för att ersätta varan.

Vi kommer att följa upp detta ytterligare i dialog med den danska myndigheten för livsmedelssäkerhet.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimartsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.