Mirelle Strandberg jobbar på Längdcentrum i Orsa Grönklitt.

Orsa Grönklitts längdpremiär: En succérik start på vintersäsongen

Årets längdpremiär som ägde rum lördagen den 28 oktober blev en framgångsrik start på vintersäsongen. Med glada skidåkare och perfekta väderförhållanden har vi nu officiellt invigt den kommande vintern.

Mirelle Strandberg har arbetat i Orsa Grönklitt i cirka 5 år och är en nyckelperson på Längdcentrum uttrycker sin glädje över premiären:

"Det är alltid en glädje att få vara med och starta igång vintersäsongen här i Orsa Grönklitt. Vi är så tacksamma att vi har kunnat genomföra längdpremiären enligt planerna och att väderprognosen även ser lovande ut framöver. Det är en fantastisk känsla att se så många glada skidåkare här och vi ser verkligen fram emot vad den här vintersäsongen har att erbjuda."

Till årets längdpremiär kunde vi erbjuda våra skidåkare möjligheten att njuta av cirka 3 km längdspår för både klassisk åkning och skate. I år var entusiasmen lika stor som vid förra årets premiär med många som kom för att ta del av det välpreparerade spåren. Den kalla vinterluften med minusgrader dygnet runt har skapat perfekta förhållanden för skidspåren och förväntningarna är höga inför den natursnö som väderprognosen lovar.

Längdcentrum har också haft en bra helg med många besökare som har strömmat in i butiken. Man ser även ett starkt intresse för att boka skidlektioner inför vintersäsongen och Mirelle som även är instruktör ser framemot att få starta igång längdlektionerna för säsongen.

"Det är alltid speciellt att få starta igång vintersäsongen. Jag ser mest fram emot att vara värd för de fantastiska Ski Classic-tävlingarna i vinter, samt att få njuta av soliga skiddagar i naturen. Vintern är min favorittid på året och jag ser fram emot att dela den med våra gäster även i år," avslutar Mirelle innan hon åter går in för att ta hand om sina gäster i butiken.

Orsa Grönklitt är redo att välkomna alla skidälskare och naturentusiaster till ännu en minnesvärd vintersäsong!