Batuflotten, en populär nyhet i Orsa Grönklitt

Orsa Grönklitt lanserar en ny vinteraktivitet: Bastuflotte och vinterbad

Orsa Grönklitt är stolta över att presentera en ny vinteraktivitet som kommer att värma kropp och själ denna säsong. Nu kan gäster njuta av en naturnära upplevelse med den nya Bastuflotten och möjligheten till vinterbad mitt i den majestätiska naturen.

Bastuflotten är idylliskt belägen i Rädsjön, omgiven av en vinterklädd naturvy. Den invigdes till midsommar i år och har blivit ett populärt inslag på anläggningen. Nu, när vintern närmar sig, är det dags att upptäcka den nya dimensionen av avkoppling och friskhet som erbjuds av Bastuflotten och vinterbad.

Vinterbad har blivit alltmer efterfrågat och är en trend som växer sig starkare. Fler och fler människor inser de hälsosamma fördelarna med att doppa sig i kallt vatten under vintermånaderna. Vinterbad kan bidra till att öka cirkulationen, minska stressnivåer och stärka immunförsvaret. Dessutom ger det en oförglömlig känsla av friskhet och klarhet.

Sophie Resare, Affärsområdeschef för försäljning och boende i Orsa Grönklitt, är entusiastisk över att kunna erbjuda denna spännande aktivitet till vintergästerna: "Vi är glada över att kunna introducera vår Bastuflotte och möjligheten till vinterbadning. Det är en perfekt aktivitet för att koppla av och återansluta med naturen under vintermånaderna. Dessutom är det en fantastisk upplevelse att erbjuda våra grupper och konferensgäster som söker en genuin naturupplevelse i hjärtat av Orsa Grönklitt."

Så om du längtar efter en frisk och avkopplande vinterupplevelse, varför inte prova Bastuflotten och vinterbadet här i Orsa Grönklitt? Det är det perfekta sättet att uppleva den svenska vinterns magi och samtidigt vårda din kropp och själ.