Orsa Grönklitt Ski Marathon: Seedingloppet som sätter fart på Vasaloppsentusiaster

Nyhet -

För tjugoandra gången gör vi oss redo för Orsa Grönklitt Ski Marathon den 3 februari 2024. Arrangerad av Orsa SK har loppet blivit en populär tradition och är nu ett officiellt seedningslopp för Vasaloppet och Tjejvasan.

Tävlingsledaren för Orsa Grönklitt Ski Marathon, Daniel Södersten, ser fram emot årets upplaga med stor entusiasm. Han uttrycker sin förväntan: "Vi har haft en fantastisk anmälningsrespons i år. Det är ett tecken på att intresset för längdskidåkning är starkt och att vår tävling är en viktig del av den svenska skidkalendern."

Orsa Grönklitt Ski Marathon välkomnar skidåkare i alla nivåer, från elit till motionärer. Banan sträcker sig genom natursköna omgivningar och erbjuder en utmaning för alla som söker skidglädje och Vasaloppsspirit.

Tävlingen är ett perfekt tillfälle för skidåkare att förbereda sig för Vasaloppet och dra nytta av Vasaloppets seedningspoäng. För dem som vill optimera sin skidåkning inför loppet, erbjuder Orsa Grönklitts Längdcentrum vallningstjänster, skidlektioner och slipning.

Deltagarna i tävlingen har möjlighet att vinna en rad attraktiva priser. Bland annat bidrar Hansjö Mejeri med fem exklusiva goodiebags som kommer att lottas ut bland deltagarna och Ica Maxi i Mora står för spurtpriset, ett fint presentkort till ett värde av 1000 kronor

"Vi ser fram emot en strålande dag full av skidglädje i Orsa Grönklitt! Detta är en fantastisk möjlighet för skidentusiaster att njuta av vackra omgivningar och samtidigt förbereda sig för Vasaloppet. Vi hoppas på soligt väder och optimala förhållanden för alla deltagare, ” avslutar Daniel.