Orsa Grönklitt blir guldpartner till IFK Mora orienteringsklubb

Orsa Grönklitt blir guldpartner till IFK Mora orienteringsklubb

IFK Mora OK och Orsa Grönklitt har tecknat ett treårigt samarbetsavtal.

"Vi välkomnar Orsa Grönklitt som guldpartner! Vi har i många år samarbetat med Orsa Grönklitt, bland annat vid orienterings SM hösten 2022 som vi arrangerade runt anläggningen. Grönklitt är det perfekta stället för orienteringsaktiviteter året runt. Genom samarbetet kommer vi även fortsättningsvis kunna erbjuda Hitta Ut till besökarna, men även jobba för att ha flera orienteringsaktiviteter i Orsa Grönklitt," säger Klaus Csucs, ordförande i IFK Mora OK.

Natalie Yxérius, Marknadsansvarig på Orsa Grönklitt, kommenterar partnerskapet:

"Vi är stolta över att välkomna detta partnerskap med IFK Mora Orienteringsklubb. För Orsa Grönklitt är detta en naturlig fortsättning på vårt dedikerade engagemang för att främja en aktiv och hälsosam livsstil samt att stödja lokala idrottsföreningar. Orientering är en enastående sport som passar människor i alla åldrar och med olika färdigheter. Oavsett om det handlar om att springa, cykla eller åka skidor så är orientering ett utmärkt sätt att uppmuntra människor att uppleva och utforska naturen på ett aktivt sätt. Vi ser fram emot detta partnerskap med IFK Mora Orienteringsklubb."