Biljettsläpp för höstens soppteater

Onsdagen den 6 september kl. 12.00 släpps biljetterna till höstens soppteaterföreställningar på Östgötateatern. Repertoaren innehåller bl.a. den tredje och avslutande delen i Sven Angleflods Povel Ramel-potpurri och den återvändande publikfavoriten Patti, Bob och Leonard.

Soppteater är underhållande och musikalisk scenkonst som avnjuts tillsammans med en god lunchsoppa. Spelas kl. 12.00 i Café Gycklaren i Norrköping samt i övre foajén i Linköping.

SOPPTEATER HÖSTEN 2017

Vår kvinnliga skrattkista
En musikalisk kabaré om och med kvinnliga humorister på 1900‐talet, från Julia Ceasar till Babben Larsson. Ett rappt, roande och rivigt program av och med Carina Perenkranz, som har sällskap av Kaj Lärka på dragspel.

>> NORRKÖPING 5 oktober >> LINKÖPING 6 oktober

Patti, Bob och Leonard
Favorit i repris! Patti Smith, Bob Dylan och Leonard Cohen är tre diktare, musiker och allkonstnärer som satt djupa avtryck. Genom musik och texter ger skådespelarna Tobias Almborg, Karin Oscarsson och Krister Kern, tillsammans med musikern Fredrik ”Frallan” Jonsson, en inblick i deras livsverk.

>> NORRKÖPING 26 oktober >> LINKÖPING 27 oktober

Gutår båd’ natt och dag
Möt urmakaren Fredman, musikern Movitz, Ulla Winblad, korpral Mollberg och Fader Berg i 1700-talets Stockholm. Skådespelaren Martin Waerme bjuder publiken på en underhållande resa genom Carl Michael Bellmans liv och sångskatt.

>> NORRKÖPING 2 november >> LINKÖPING 3 november

Skivor till kaffet
Musikalartisten Richard Carlsohn och pianisten Fredrik Ingå stämmer träff med Norrköpingssonen, violinisten, textförfattaren och musikalöversättaren Gösta Rybrant. Ett porträtt i ord och ton av en av de största svenska textförfattarna.

>> NORRKÖPING 23 november >> LINKÖPING 24 november

En baron
Underfundiga och lekfulla visor med kluriga och halsbrytande texter. Povel Ramels ordglädje och betydelse för svensk nöjes- och humorhistoria kan knappast överskattas. Nu är Sven Angleflod tillbaka med ett nytt tungvrickande potpurri.

>> NORRKÖPING 7 december >> LINKÖPING 8 december

PRESSBILDER: Finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press
INFORMATION OCH RECENSIONSBILJETTER:

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Från och med 1 januari 2016 är Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.