Kameliadamen till Östgötateatern

Kameliadamen till Östgötateatern

Vårens gästspel på Östgötateatern är en samtida version av klassikern Kameliadamen där fotbollsfarsan Andreas träffar dragqueenen Marcus och de båda blir blixtförälskade. Andreas följer sitt hjärta och lämnar sin fru och barn. Ett beslut som kommer få ödesdigra konsekvenser.

Nu kommer denna rörande kärlekshistoria till Norrköping och Östgötateaterns stora scen, i ett gästspel från Riksteatern. Kameliadamen (1848) är skriven av Alexandre Dumas den yngre och spelades som teater första gången 1852. Regissören Sunil Munshis har skapat en varm, vacker och laddad föreställning om gripande möten. En påminnelse om att livet är för kort för att inte våga följa sina drömmar och leva passionerat.

Regissören Sunil Munshi, senast aktuell på Riksteatern med Mammorna, har genom åren uppmärksammats för sina starkt visuella, avantgardistiska och inte minst humoristiska uppsättningar som rönt stora framgångar på teaterscenen.

För att boka pressbiljetter kontakta:
Innehållsproducent/PR-ansvarig
christin.backmanboo@scenkonstost.se

Spelas:
Torsdag 23 mars
Kl.19.00 – 21.20 på Stora Teatern – Norrköping

Föreställningslängd: 2 tim inkl. paus

"Jacob Ericksson och Jakob Eklund mejslar fram en skör kärleksberättelse i Kameliadamen"

SvD

"Den här uppdateringen är närmast genial."

Expressen