Teaterhuset i Norrköping

Kulturnatten på Östgötateatern 2023

På lördag 30 september bjuder Östgötateatern in till en heldag i kulturens tecken med poesi, samproducerad utomhusföreställning med Östgötamusiken och rundvandring bakom kulisserna. Dessutom har vi 15 % rabatt för kvällens föreställning av Waitress.

Morgonlyrik
Skådespelare från Östgötateatern läser poesi från Teaterbarens scen. Det blir personliga favoriter och allt ifrån Sonja Åkesson till Franz Kafka. Frukost kan köpas på plats. Medverkande: Sven Angleflod, Marika Strand, Julia Küster och Jesper Barkselius.

Tid: kl 10.00. Dörrarna öppnas kl 9.30
Längd: cirka 50 minuter

Rundvandring
Följ med på en guidad rundtur bakom kulisserna på teatern.

Tid: kl 14.30 och kl 15.15
Längd: cirka 20 minuter
Fåtal platser, först till kvarn.

Utomhusföreställning
Från balkongen på Stora teatern kan du höra musikerna i Östgöta Brasskvintett och skönsjungande skådespelaren Sven Angleflod i en härlig utomhusföreställning. Det blir musik från Paris bakgårdar och svenska sommarklassiker av bland annat Hasse & Tage och Evert Taube.

Tid: kl 15.00
Längd: cirka 1 timme
Fri entré

Musikalen Waitress – Specialerbjudande!
Waitress är en feelgoodmusikal som hyllar kraften i vänskap, drömmar och en riktigt vällagad paj. En charmig och berörande romantisk komedi och en påminnelse om att lyckan kan finnas på de mest oväntade platser.

Tid: kl 18.00
Längd: cirka 2 timmar 45 minuter
15 % vid köp av biljetter i kassan på ordinarie pris.

ÖPPETTIDER BILJETTKASSAN 30 september
Kl 14.00–18.00