Kulturnatten på Östgötateatern

Välkommen till Östgötateaterns blandade program på Kulturnatten i Norrköping den 30 september.

MORGONLYRIK
Lyssna när skådespelarna Marika Lagercrantz och Sven Angleflod tillsammans med teaterchef Johan Celander läser poesi till morgonkaffet. Frukostbuffé finns att köpa på plats.

>> Stora teatern (Café Gycklaren) Kl. 10.00-11.00

ÖPPET HUS OCH FÖRSÄLJNING I TEATERNS KOSTYMATELJÈ
Vi öppnar dörrarna till teaterns kostymateljé, där spännande kreationer växer fram till kommande uppsättningar. Du får också titta in i vårt stora förråd, som omfattar ca 30 000 kostymer och tillbehör. Se fantastiska teaterkostymer från åren som gått – vissa plagg är dessutom till salu!

>> Östgötateaterns kansli (Slottsgatan 135) Kl. 11.00-14.00

DRONTEN
I den personliga och humoristiska föreställningen Dronten får vi möta en naturprogramledare, ett Calvariaträd och en skådespelare i ett försök att förstå drontens öde, sårbarhetens natur och den villkorslösa kärleken. Av och med Martin Waerme (ung scen/öst). Rekommenderas från 9 år.

>> Stora teatern (Café Gycklaren) Kl. 14.00-15.00

PREMIÄR AV MYCKET VÄSEN FÖR INGENTING
Gå på röda mattan! Välkommen till en trädgårdsfest där små lögner får stora konsekvenser. Följ två omaka kärlekspar på deras vingliga väg fram till altaret i Shakespeares lustfyllda komedi om kärlek och förvecklingar. Läs mer på www.ostgotateatern.se/vasen

>> Stora teatern Kl. 18.00-20.45 (inkl. paus)

INFORMATION & PRESSBILJETTER:
PRESSBILDER: Högupplösta bilder finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press
BILJETTER TILL ALLMÄNHETEN:
Fri entré till samtliga aktiviteter förutom premiären av Mycket väsen för ingenting, som bokas antingen via hemsidan, telefonbokningen eller biljettkassan.

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Från och med 1 januari 2016 är Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.