Kulturnatten på Östgötateatern

Välkommen till Östgötateatern under Kulturnatten i Norrköping den 29 september.

MORGONLYRIK
Teaterchef Nils Poletti och skådespelarna Pontus Plænge och Martin Waerme läser poesi av Joakim Pirinen. Fri entré, ingen förbokning. Vi öppnar dörrarna till teaterhuset en halvtimme innan start. Begränsat antal platser. Frukostbuffé finns att köpa på plats.

>> Stora teatern (Café Gycklaren) Kl. 10.00-11.00

ÖPPEN REPETITION - LUPINERNA
Välkommen in i salongen mitt under pågående repetitioner av den nyskrivna pjäsen Lupinerna. Möt regissören Monica Wilderoth och skådespelarna i den åtta kvinnor starka ensemblen. Fri entré, ingen förbokning. Vi öppnar dörrarna till teaterhuset en halvtimme innan start.

>> Stora teatern Kl. 14.00-15.00

KABARÈN DET BLÅ PIANOT
Romanisches café i Berlin år 1913. Marika Lagercrantz och ensemblen låter seklens vindar blåsa och musiken virvla er tillbaka till en tid då allt tycktes möjligt. Möt bland andra konstnären Else Lasker-Schüler – en performanceartist långt före sin tid. Läs mer på www.ostgotateatern.se/pianot

>> Stora teatern (Café Gycklaren) Kl. 18.00-19.10

FÖR MER INFORMATION, PRESSBILJETTER & PRESSBILDER:
Linda Vidarv, kommunikationschef, 070-356 35 26, linda.vidarv@ostgotateatern.se

Välkommen till ALLAS TEATER! Låt oss underhålla och provocera dig. Låt oss förföra och chocka dig. I vår repertoar hittar du allt från nyskrivet till klassiker, från monologer till musikaler. ung scen/öst är vår barn- och ungdomsscen. Östgötateatern är tillsammans med Norrköpings Symfoniorkester en del av Scenkonst Öst.