Musikalkonsert under East Pride

Välkommen till en sprakande konsert och musikalfest i samband med festivalen East Pride i Norrköping! I Ovanför regnbågen får publiken följa med på en resa från den italienska ön Stromboli till Landet Oz, när artister från ensemblen i Östgötateaterns musikal Camera tolkar sånger ur en rad kända musikaler. Boka gärna recensionsbiljetter och/eller intervjuer med de medverkande.

Medverkande: Johan Hwatz, Maria Friman, Fredrik Sjöstedt, Caroline Gustafsson, Hani Arrabi, Kajsa Andersson-Berg, Joseph Vila Garcia, Maria Lindström och Karin Oscarsson. Musiker: Fredrik Ingå.

SPELDATUM: Norrköping, Stora teatern (Café Gycklaren) 26 maj kl. 22.00
PRESSBILD: Högupplöst bild finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press
INFORMATION & RECENSIONSBILJETTER:

OM CAMERA
En nyskriven musikal om en av tidernas största filmstjärnor – Ingrid Bergman. Ingrid Bergman ursäktade sig aldrig och valde alltid att gå sin egen väg. 1949 följde hon sitt hjärtas röst och lämnade det liv hon byggt upp i USA med sin svenska familj. Destinationen var Italien, där hon hoppades få utlopp för sina konstnärliga ambitioner i filmer av Roberto Rossellini. De två inledde en kärleksrelation, Ingrid blev gravid och en av de största skandalerna i Hollywoods historia var ett faktum.

SPELPERIOD: Norrköping, Stora teatern, 28 april – 1 juni 2018
PROGRAMKVÄLLAR: En ny musikal föds (Stora teatern, Café Gycklaren) 16 maj kl. 17.30. Medverkande: Staffan Aspegren och Jan-Erik Sääf, som skrivit Camera. Moderator: Johan Huldt.
Modehistoria och teaterkostymer (Stora teatern, Café Gycklaren) 23 maj kl. 17.30. Medverkande: Camilla Thulin, kostymör för Camera, samt Åsa Danielsson och Sanna Holmqvist från Östgötateaterns kostymateljé. Moderator: Jeanette Söderwall.

Läs mer om Camera och om programkvällarna på www.ostgotateatern.se.

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler och nycirkus. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.