Minnesstunden (konceptbild). Montage: Sara Pärlefalk

Ny soppteater med Tobias Almborg

2023 års första soppteaterföreställning är den nyskrivna monologen Minnesstunden, av och med skådespelaren Tobias Almborg. Välkommen att boka intervjuer och/eller recensionsbiljetter till urpremiären i Norrköping den 22 februari eller nypremiären i Linköping den 7 mars.

Minnesstunden är en dråplig föreställning som utspelas just på en minnesstund. Det är Göran, en pensionerad skådespelare, som gått bort. Vilka kommer att dyka upp och vad kommer att sägas? Kan man ha en minnesstund över någon som ingen minns?

– Görans liv påminner kanske en del om mitt liv. Pjäsen handlar om de roller vi spelar, om de spelar någon roll, och om våra desperata försök att bli ihågkomna av eftervärlden, säger Tobias Almborg, som arbetat som skådespelare i 27 år.

Han utlovar teaterskrönor, självrannsakan och svart humor. Döden, Marilyn Monroe, Shakespeares Macbeth och vita tubsockor är ytterligare inslag i denna personliga lunchföreställning fylld av igenkänning.

SPELDATUM
22 februari–2 mars 2023 i Norrköping (Teaterbaren, Stora teatern)
7–16 mars 2023 i Linköping (övre Teaterbaren, Stora teatern)