Nypremiär för Tänk om i Linköping

Den 13 februari har Tänk om nypremiär i Linköping. Välkommen att boka recensionsbiljett och/eller intervju med Magali Bancel och Mattias Lindström.

SPELPERIOD: Linköping, Stora teatern, 13 feb – 15 maj 2015
PRESSBILDER: Högupplösta bilder finns för nedladdning på www.ostgotateatern.se/press
INFORMATION & RECENSIONSBILJETTER: Linda Hagberg, informations- och marknadschef, 011-21 85 21, linda.hagberg@ostgotateatern.se

OM CIRK L
CIRK L är ett svenskt kompani som arbetar med nycirkus och nymagi. Kompaniet startades 2012 och består av Mattias Lindström (Swebounce, Sverige) och Magali Bancel (Compagnie Isis, Frankrike). Tillsammans utvecklar de sitt artisteri i gränslandet mellan cirkus, dans, teater och magi. Genom att utforska de olika disciplinerna skapar CIRK L sitt eget artistiska språk. Tänk om är deras första egna föreställning. Magali och Mattias träffades 1999 när de båda utbildade sig vid The Cirkus Space i London. De har arbetat tillsammans i många olika projekt innan de bildade CIRK L, bland annat Ultimat’Homme, Memento Mori och Cirk’Isis. De har också arbetat tillsammans för andra kompanier, exempelvis Cirkus Cirkör.

OM FÖRESTÄLLNINGEN
Nycirkus och komik blandas i berättelsen om ett par som frågar sig vad som skulle hända om de vågade se annorlunda på saker och ting. Vi får följa dem i deras vardag för att plötsligt slungas iväg till en magisk värld där saker inte är som de brukar. Tänk om är ett samarbete mellan Östgötateatern och CIRK L. Östgötateatern är den första institutionsteatern i Sverige som producerar en nycirkusföreställning. Du kan se föreställningens trailer på www.ostgotateatern.se/tankom.

Av och med: Magali Bancel och Mattias Lindström
Regissör: Jean-Paul Denizon
Kompositör: Magnus Larsson
Ljusdesign: Nicolas Villenave
Kostym: Åsa Danielsson och Anette Månsson
Scenografisk rådgivning: Magnus Möllerstedt och Benita Bergfeldt Löfgren

Östgötateatern – Alla östgötars teater!

Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i Norrköping och Linköping. Repertoaren består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Teatern är också känd för sina musikaler.

Östgötateatern iscensätter årligen ett femtiotal produktioner med 700-1000 föreställningar som spelas för en publik på drygt 100.000 personer. Många av produktionerna ingår i teaterns turnéverksamhet.

Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, vars uppdrag är barn- och ungdomsteater. ung scen/öst har två fasta scener, en egen i Linköping och en på Kulturkammaren i Norrköping.