Östgötateatern startar standup-klubb

I vår förvandlas Stora teaterns bar till en standup-klubb. Under tre tisdagar gästar några av landets roligaste komiker Östgötateatern, för att bjuda på klassisk standup. Premiären är den 26 mars och medarrangör är Isak Wahlberg, som även kommer att vara klubbens konferencier.

– Jag blev väldigt glad när Östgötateatern hörde av sig och frågade om jag ville starta en standup-klubb här i Norrköping. Jag har arrangerat standup i Stockholm under flera år, så det ska bli väldigt kul att få göra detta för en ny publik. Norrköpingsborna har tre grymt roliga kvällar att se fram emot, säger Isak.

Bland de gästande komikerna finns såväl lokala förmågor som mer väletablerade komiker och dolda talanger som Kirsty Armstrong, Christoffer Nyqvist, Robin Berglund, Elinor Svensson och Marcus Thapper.

– Det är otroligt kul att vi öppnar upp teaterhuset ännu mer än vi redan gör och bjuder på ett brett utbud av scenkonst. I Teaterbaren spelar vi vanligtvis våra populära och lite intimare sopp-föreställningar, så det känns givet att kombinera ett AW-koncept med komiker just här. Vanligtvis ges standup på större scener i Norrköping, därför känns det extra kul att Östgötateatern kan erbjuda standup på en mindre mer intim scen med barservering och närhet till publiken, säger Agnes Matsdotter, producent på Östgötateatern.

Dryck och tilltugg serveras i baren av Östgötakök från kl 18.

26 mars kl 19–21 – Premiär
Kirsty Armstrong
Marcus Thapper
Clara Kristiansen