Kvinnan i svart (konceptbild)

Skräckteater på Källarscenen

En teaterlek för den som gillar att bli riktigt skrämd. Nästa lördag har Östgötateatern premiär för Kvinnan i svartpå Källarscenen i Norrköpings teaterhus. Välkommen att boka intervjuer och/eller recensionsbiljetter.

Susan Hills roman från 1983 är en modern klassiker i skräckgenren. Som föreställning har The Woman in Black, i Stephen Mallatratts dramatisering, spelats för utsålda salonger på West End i London i över 30 års tid.

Nu kommer denna atmosfäriska skräckberättelse till Norrköping och Östgötateaterns nyaste scen; Källarscenen. De två rollerna görs av skådespelarna Sven Angleflod och Karl Sanner och föreställningen tas fram i samarbete med De Geergymnasiets teaterelever.

Regissören Johan Huldt är särskilt förtjust i – och mån om – den teaterlek som pjäsen bjuder in till.

– Det är en kärleksförklaring eller hyllning till fantasin och vad vi kan skapa med våra huvuden, säger Johan Huldt.

SPELPERIOD
4–18 mars 2023 på Källarscenen, Stora teatern i Norrköping